Terug naar overzicht

Gamedesign

Groep: 5-6 en 7-8, lessenserie van 8 lessen
Deze lessenserie sluit aan op kerndoelen: 54 en 55 

Over de lessen
Leerlingen gaan aan de slag met het medium gamesdesign. Hierbij gaan ze uitdagende spelwerelden ontwerpen en experimenteren met de verschillende computerspellen, zoals: platformspellen, programmeren en ‘First person shooters’. De reeks is opgedeeld in verschillende elementen van deze discipline zodat alles aan bod komt. De leerlingen leren om gamesdesign te gebruiken als communicatiemiddel. Zo kunnen zij onderwerpen, zoals zij die waarnemen, vertalen via een digitaal instrument. Zij krijgen enige kennis over- en waardering voor aspecten van storytelling. Tevens verwerven zij in een verkennende fase gamesdesign- vaardigheden en technieken. Daarnaast leren zij om te gaan met nieuwe media, zoals tablets en iPads. De leerlingen leren anders te kijken naar hun omgeving, evenals het verbeteren van hun zintuiglijke waarnemingen. 

Doel van de lessen  

  • Samen werken om visueel een verhaal te vertellen; 
  • Werken met verschillende animatievormen; 
  • Creatief denken; 
  • Samenwerken;  
  • Communiceren; 
  • Sociale & culturele vaardigheden; 
  • Informatievaardigheden;  
  • Probleem oplossen; 
  • ICT-basisvaardigheden. 

Deze lessenserie wordt aangeboden door onze samenwerkingspartner Digital Creativity. 

Meer weten?

Dianta Kikkert

Nieuwsgierig of heb je vragen? Neem gerust contact op met Dianta.

Stuur een e-mail